Idag går jag in i v.34

Idag går jag in i vecka 34. Har inte tagit något foto än men kommer imorgon I promise ;) Kommer även bilder på julgranen å massa julpynt som vi fixat upp! Men har hållt igång nu en massa timmar så är helt färdig. Hoppas ni haft en mysig söndag.

Vecka 34, 21 dec - 27 dec 2008

Kroppen: Under slutet av graviditeten är det vanligt att värkarna ändrar sig en aning. Ibland kan det kännas som om lungorna trycks uppåt och man får svårt att andas för en stund. Ibland kan förvärkarna komma tätt och upplevas som riktiga värkar, ett sätt att särskilja dem är att ta ett varmt bad, det får förvärkar att avta medan riktiga värkar fortsätter.

Min bebbe har legat å pressat emot mina revben vilket gjort grymt ont ibland. Tror dock att den börjar fixera sig lite nu, vilket menas med att den lägger sig med förhoppningsvist huvudet neråt och börjar förbereda sig. Har i af inte haft samma tryck emot revbenen idag som alla andra dagar och tro mig det har varit himmelskt skönt haha!

Barnet: Barnet är väl medveten om förvärkarna, men det tycks inte vara obehagligt på något sätt. Huden har antagit en mer rosa ton genom inlagring av underhudsfett, vid denna tidpunkt kan barnet utan vidare överleva utanför livmodern. Nu reagerar barnet olika på mammas, pappas samt främmande personers röster.

Nu är det bara 6 hela veckor tills dess att du kommer och 48 dagar. Hehe var lite kul när min bror sa "men den kommer ju känna mig mer än pappan då ellerhur?" och det är ju visserligen sant. Den kommer säkerligen känna sig mycket säkrare med min bror som den hört prata MASSOR varje dag än fall den träffar pappan så kommer han att vara helt främmande. Men å så jag längtar. Skulle flytta vagnen idag å dammsuga där den stod å ja jag vill ha dig här nu bebibus å bara hålla om dig å ge dig massvis med kärlek! Kan knappt fatta att inom 2 månader är jag mamma. Helt sjuk tanke!

Nu ska jag sova =) jobb imorgon sedan Ikea m.
Matilda å Max =) Trevligt Trevligt!

Kommentarer
Postat av: sofia

Reagerar på röster? Ska ta ett snack med saken tror jag allt ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback