Vecka 28!

Glömde nästan uppdatera om hur långt jag kommit nu! Hela 28 veckor alltså bara 12 kvar och de är mindre än 3 månader.

Vecka 28, 9 nov - 15 nov

Kroppen: Framöver blir besöken hos MVC allt tätare där man kontrollerar järnhalten i blodet, sockerhalten, blodtryck och fosterljud.

Ska till Mvc i veckan vilket känns skönt. Dock hatar jag blodproven men det är i af bara sticket i fingret annars hade jag nog aldrig klarat av att gå dit själv =P


Barnet
: Barnet väger nu cirka 1000 gram och längden är omkring 35 cm och fötterna mäter 5 cm. Hårstråna på huvudet är ganska långa. Mjölktänderna under tandköttet är färdiga. Barnet anses livsdugligt vid denna tidpunkt och om det skulle födas måste man registrera barnet enligt lagen. Som tur är har barnet nu mycket goda chanser att klara sig utanför livmodern, med hjälp av bland annat värme från en kuvös.
Känns skönt att höra =) Dock tror jag att min bebbe mår jätte bra då h*n sparkar å boxas å har sig hela tiden där inne! Har dock väldigt svårt att sova haha men snart kommer min älskling i af ut =D

Känns även som att min mage ska spricka å då menar jag spricka haha! den är jättehård så nu tror jag inte att de är möjligt att den kan töjjas mer? Visst jag är liten för att ha kommit så långt men glad är jag för det i af =P Tänk att jobba på Mcdonalds med en stor mage?


Nu ska jag sova lite =) eller försöka i af! CSI börjar ju om en halvtimma kan ju glo på det om de blir svårigheter att få till sömnen. Hoppas dock att jag somnar hyffsat tidigt ska ju upp halv 6.

God natt

Kommentarer
Postat av: Maria

:O vadå 40 spänn ? det är ju inte bara lite orättvist :(

Postat av: Lisette

hehe jaa de hade han:)

2008-11-09 @ 23:04:20
URL: http://lisettee.blogg.se/
Postat av: Caroline

aha där ser man haha smarto



faan vad du har skrivit idag !



Kramar

2008-11-09 @ 23:16:26
URL: http://sweetcaroline.blogg.se/
Postat av: Caroline

haha du kan få hyra L för en slant så lovar jag att din dator mår bra igen :p



Jodå helt ok, men som du kanske läst ( om du nu läser Min blogg :p ) så har jag inte haft en enda lugn stund, roligt med halvtråkigt på samma gång!



Och dig behöver jag fan inte ens fråga! jag VET att du har haft roligt, I LOVE att handla julklappar, vill oxå :(



Kramar

2008-11-10 @ 00:11:40
URL: http://sweetcaroline.blogg.se/
Postat av: Jossan

Gud asså nu börjar h*n iaf växa ett tag började ja undra om d skulle bli en pyttebebis men d tar sig. Man blir ju inte lite sugen själv på att skaffa sig en liten, men tror d e fel tid för mig just nu..



Puss gullet

2008-11-10 @ 22:15:20
URL: http://vossan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback