Vilken underbar morgon

Varje år samma sak! Jag blir precis som ett litet barn så fort den första riktiga snön kommer. Å det är så mysigt, nästan för mysigt =) Men jag bor ju i en förort så itne alls lika mysigt som när man bor i hus eller radhus. Minns vega å så mysigt det var. Visserligen ett rent helvette att ta sig till bussen det var bokstavligt talat att bara hoppa genom snön och försöka pricka pappas fotsteg. Dock gick det inte alltid så bra då han tog väldigt stora steg och ibland hade det ju snöat ännu mer efter att han gått. Men mysigt var det även fast man svor åt både gud och naturen.



Vaknade halv 10 imorse och kände "shit vad är klockan, hur länge har jag sovit". Kände mig inte helt utvilad men ändå så kändes kroppen verkligen sovande haha =) Tänkte ligga kvar å försöka få mig lite extra sömn innan jag insåg vad klockan var så vände istället mig om för att glo på komedi serier på trean =D Men första synen var ju snön och då blev man genast pigg på att gå upp!

Vid elva snåret skämta min mamma å bad mig gå till affären och mot alla hennes förväntningar sa jag bara ja skulle faktiskt vara skönt att komma ut. Så blev att traska till affären åt mammsen vilket var dundermys!



Och nu har vi ätit frukost - risgrynsgröt, hårt bröd med makrill i tomatsås och självklart julmust! Har även hunnit tvätta två maskiner och hängt en massa tvätt på tork! Så nu är det duschen för min del så håret hinner torka =) Snart ska vi nämligen till mormor.

Vad ska ni göra idag? Kramar

Kommentarer
Postat av: Lisette

jag jobbar nästa helg :( kan vi inta ta de någon annan vardag då? är du ledig en vardag??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback