Sura kärringar och bebisbus

Dagen började med lite segt uppvakande från min sida vilket Lukas tyckte var dundertrist och detta hördes i form utav gnäll gnäll å en massa gnäll! Men tillslut tog jag mig också upp för att leka med trollungen!

För fem dagar sedan. Idag blir min plutt hela sex månader! Tiden bara flyger iväg

Vid ett snåret åkte vi och skulle möta Ruby+bebis Milo i stan. På bussen dit så blidde det tjaffs med en grinig gammal kärring som jag kallade henne. Det kokade i mig ska ni veta, gud så förbannad jag var! Det var nämligen så att hon satt med sin rulator brevid sig så jag bad henne snällt "kan inte du fälla upp sätet så att vi får plats?" får ett halv trevlig nej tillbaka varpå jag säger igen att hon ska fälla upp sätet och då har hon tydlgien för ont i ryggen för att stå! Så jag säger men sätt dig på rulatorn då eller någon annan plats i hela långa bussen. Men detta var också ett problem tydligen så jag utbröt bara jävla kärringjävel så gick jag av! Men busschafförern var snäll nog och lät mig åka i gången =)

Men hela bussresan var pest och pina då tanthelvettet skulle fortsätta diskutera! Höll verkligen på att bli galen. Tur nog så sov lilleman så han slapp höra oss diskutera!

Men men nog om henne! Har bestämt mig för att säga till alla andra tanter som i framtiden ska kommentera att det är mitt liv och de ska hålla deras käft stängd! Punkt slut. Sen får dem gagga på hur mycket de vill för jag tänker bara stänga av efter att jag sagt det :) 

I stan hade vi fyra det riktigt trevligt som vanligt! Beklaga oss och skratta en massor =)

Men nu blir det hopp i säng för min del! Just det måste filma imorgon så ni får se när man leker titt ut med lilleman. Han skrattar så han kiknar, lillplutten då! haha

Kramar ♥






Kommentarer
Postat av: Ida - Vi och hon ♥

men gud! jävla kärring! orka tjafsa om det lixom.. Om alla inte får plats så är det väl bara att fixa det? om inte alla platser är tagna iof.. men jaa. du fattar.. :)

Har också stött på dessa sura tanter/gubbar men jag gör som du, säger mitt sen lyssnar jag inte mer... Träffar på ganska många sura mammor också.. suck.. Sthlmare? :) (är ju själv en men ändå...)

Postat av: Sussi

Det lät inte så kul med dumma tander på buss. Tur att du har vänner som du kan gnälla av dig på. Pussa Lucke från mig.

2009-08-07 @ 11:52:33
URL: http://mittlivsomsussi.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Hihi ja herregud tycker inte de var länge sedan du åkte in på förlossningen!



Kram o tack för grattiset till lillsessan i efterskott, har haft fullt upp i veckan så har inte hunnit kika in förrän nu!



Hoppas ni haft en riktigt mysig kväll, kram Jenny

2009-08-07 @ 21:47:03
URL: http://jennyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback