Bebibus, fullväxt

Vecka 38, 18 jan - 24 jan 2009
Kroppen: När som helst är det dags. Ca 4% av barnen föds före vecka 38 och lika många efter vecka 42. 92% föds alltså mellan vecka 38 och 42. Har inte barnet vänt på sig så gör BM ett försök vilket kan göra ont i vissa fall då barnet kan försöka göra motstånd. Har man rymligt bäcken kan det dock gå att föda ändå.
Nu kan alltså min lilla älskling komma när som helst. Är så himlans förväntansfull! Vill att du ska vara här nu så att mamma kan få pussa å krama dig hela dagarna! Min bebis ligger dock med huvudet neråt skönt nog. =) Ska till BM på tisdag och gå igenom graviditeten samt berätta fall det är något speciellt jag vill att de ska veta inför förlossningen. Jag kan inte komma på något mer än att jag vill ha all smärtlindning som går att få samt att jag är livrädd för nålar! Men det ska nog gå bra, inte sant? Är grymt nervös i af!

Barnet: Nu är barnet helt fullgånget och navelsträngen är cirka 50 cm lång.
Helt sjukt att min bebis varit i min mage i 260 dagar nu! Kände på mig direkt när jag blev gravid. Underlig känsla. Inte på ett bra sätt kan jag inte påstå mådde bara hel skumt! Men sen när jag fick det bekräftat att det var en liten bebis i mig så vart det helt underbart. Å så jag har längtat. I hela 35 veckor har jag vetat helt säkert om att jag varit gravid. Och en del säger "den som väntar på nått gott..." den har fel!! Det är hemskt att vänta haha =D men snart är det över å snart är du hos mig! Gud så mamma längtar =)


Kommentarer
Postat av: petra

vilken liten mage xD


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback