Bebibus<3

Vecka 39, 25 jan - 31 jan 2009

Kroppen: Barnmorskan kontrollerar nu om barnets huvud är fixerat. När huvudet fixeras kan det göra lite ont just som det sker, det kan kännas som något stort och hårt surrat sig fast i bäckengången. Man kan också känna som ilningar i slidan och neråt benen vilka beror på att barnet kommer åt nerver när det vrider sig ned i bäckenet. Man ska inte försöka inrikta sig just på BF datumet eftersom att bebisen kan komma +/- två veckor. Magen är ungefär likastor men brukar nu ha sjunkit ner lite och vikten varierar från kvinna till kvinna. En del går t o m ned i vikt.

Ja det där med ilningar är verkligen inte skönt. Riktig svidande känsla som har en blandning mellan stark mensvärk och ilande aa jag vene vad haha =P Men snart kommer ju bebibus, eller kan ju komma när som =) Då slipper jag även dessa kramper i benen. Å så jag längtar efter min bebibus<3

Barnet: Barnet förbereder sig på att födas genom att samla på sig extra mycket energi för att klara sig under förlossningen och de första levnadsdygnen innan mjölkproduktionen kommit igång. Det är ont om plats i livmodern och då kan det hända att navelsträngen ligger ett eller flera varv kring halsen eller kroppen på barnet, och det kan ibland påverka barnets hjärtljud i slutet av förlossningen.  Cirka 20 procent föds med navelsträngen runt halsen och det är oftast inget problem.

Lite läskigt är det att bebibus kan få navelsträngen runt halsen men BM vet ju vad de gör så känns skönt med att vi har så bra sjukvård i Sverige. Oj så jag längtar nu. Det är helt sjuk. Känns som att man ska börja gråta utav lycka varje gång man tänker på förlossningen även fast man är livrädd. Helt underbar känsla att vara gravid samtidigt som att tiden går dunder sagta fram och man bara längtar massvis. Ni snubbar kan tyvärr inte skatta er lyckliga som inte får vara med om detta för trotts alla besvär och smärtor så är det helt underbart.


Visst har magen sjunkit? Var mest mammas kompis som reagerade på det jag själv har inte märkt av det så mycket förutom att det är lättare att andas.

Kommentarer
Postat av: Taru

Hey! Vilken liten & söt mage du har..

Postat av: Madeleine

En otroligt vacker mage ;-) Kul att hitta till dig!!!

2009-01-26 @ 11:10:41
URL: http://www.muppsan.com
Postat av: Diana

TACK! Läs gärna intervjun idag! Har en ny hela veckan! =) Vad ska du hitta på idag? Hopaps du får en fin måndag! Kram// Diana P.s. missa inte min tävling där du kan vinna lyxig överraskning! =D

2009-01-26 @ 12:11:05
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: Jossan

Söta magen! =)

2009-01-26 @ 13:21:10
URL: http://vossan.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Så söt mage hihi :D

2009-01-26 @ 14:07:48
URL: http://reebbeeckaa.blogg.se/
Postat av: Jenny Kullin

Åh så spännande. Önskar dig all lycka till och hoppas på att få följa allt här i bloggen då jag är ungefär lika gammal som dig och bara längtar efter barn. Går inte en dag utan att jag planerar, tänker och kikar på barnvagnar och annat på nätet. haha !



Man blir aldeless lycklig när man ser din mage :)

2009-01-26 @ 22:05:14
URL: http://jennykullin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback