Har man lovat så har man!

Så var jag äntligen hemkommen och ska ingenstans förän imorgonbitti runt 8 tiden så skönt de i af =D Efter jobbet ska jag direkt iväg till BM för rutinkoll ska bli lite roligt å se hur mkt magen växt faktiskt =) Tänkte även försöka väga mig å se fall jag gått upp något mer sen sist också! Men bild på magen å lite info var det lovat, inte sant? ;D




Vecka 36, 4 jan - 10 jan 2009
Kroppen:
Nu står livmodern i regel som högst och det kan kännas som om alla organ är ihoppressade till bristningsgränsen. Livmodern når ända upp till bröstbensspetsen. Under hela graviditeten har säkert tankar runt förlossningen funnits mer eller mindre. Det känns säkert som om du har varit gravid bra länge nu och förlossningen börjar kännas allt mer aktuell. Vissa ser med spänning fram emot förlossningen medan andra har blandade känslor. Hur som helst är det bra att ta reda på hur förlossningsskedet går till och vilka smärtlindringsmetoder som finns att tillgå.

Jo att livmodern trycker på allt möjligt känner vi väl igen! Har ju haft ont i revbenen nu massvis med veckor men nu börjar det faktiskt bli värre. Har haft en omöjlig dag idag men om ni frågar Fia så har jag faktikst inte gnällt något alls ;) Kanske för att jag börjar vänja mig? (A) Ska till SÖS BB på onsdag å kika dära samt få information om smärtlindring etc så ska bli dunderkul. Är jätte nyfiken på hur de är där då jag hört himlans mycket negativt men vi får väl se helt enkelt. Jag vill ju ändå inte sova kvar, så lite som möjligt säger jag =)

Barnet: Nu väger barnet mellan 2000-2500 gram och längden är ungefär 45 cm. Barnet kan börja röra sig mindre nu, de stora rörelserna ersätts ofta med små stötar från fötter och knän. Man kan få fin kontakt med barnet inne i magen, om man t.ex puttar lite på något som kan vara barnets fot kan man få en reaktion tillbaka. Kanske tar barnet bort foten för att sedan placera den på samma ställe igen.

Haha påminner om igår när h*n sträckte ut knät eller om det var armbågen? Lite läskigt vare men vilket litet myskrig vi fick i af =) Fast jag tycker bara att det är mysigt så fort den rör sig eller sparkar etc. Längtar mest efter att den ska komma nu =) Men 34 dagar togo å jag tror ju att den kommer redan den 26 å dit är det ju bara 22 dagar!

Vågar ni gissa på något datum kanske? =) Efter ultraljudet fick jag fram 7 februari, innan var det 26 januari.

Nu ska jag lägga mig i sängen och hoppas på att jag inte hinner bli sjuk fram tills på onsdag. BM imorgon å så på onsdag ska jag ju iväg till SÖS men sen torsdag har jag all tid i världen till att ligga hemma å gosa med en massa kuddar å té!


Kommentarer
Postat av: naddie.

det tycker jag med :P men min pojkvän var uppmuntrande och visa bilder på magar efter graviditeten... tror han vill slippa det :P



men jag tycker det ger en mer go i kroppen för att bli av med en massa som bara hänger efter att bebben är ute.

Postat av: Maria

3 februari har jag en känsla av att den kommer :D

2009-01-05 @ 00:28:05
URL: http://aptitude.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback