Fakta bakom tankar

De första TRE veckorna så ska först och främst ett ägg träffas utav en spermie påväg till livmodern. När den sedan kommer till livmodern så simmar den runt ett par dagar innan den fäster sig. Detta som SKALL bli ett barn består nu ENDAST utav en mängd celler och kallas för "morula".

I vecka fyra så delar sig denna "morula" och bli i två, den ena bildar embryot och den andra bildar moderkakan. Embryocellerna kan även de dela på sig - på detta sätt skapas enäggstvillingar.

Jaja nog om fakta, tröttnade på att skuggläsa alla möjliga sidor då de följande veckorna är ganska olika på de flesta sidor. MEN det jag vill poängtera med detta är att i början utav en graviditet så är det inte ett FÄRDIGT barn utan det är något som ska BLI ett barn. Något som håller på att utvecklas till ett barn med känslor etc. Självklart är det en lycka i sig det också. Minns hur lycklig jag blev utav att höra att min bebis nu var ett par cm. Men jag visste även faktan bakom att det var en mängd celler som höll på att skapa något vackert.

Självklart anser jag att man ska skydda sig till max om man inte vill ha barn. Eller avstå från sex helt. Men jag är mer för abort än adoption i fallet där föräldrarna väljer att de inte vill ha barnet. För skulle fallet vara att barnet hade känslor så hade det aldrig varit LAGLIGT med abort i Sverige.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback