Dagen då vi fick veta

När jag såg strecket på graviditetsstickan så kände jag en oerhörd lättnad och glädje rusa igenom kroppen. Och samtidigt som jag blev nästintill överlycklig försökte jag hålla minen då jag inte hade någon alls aning om hur Nadim skulle reagera. Han sa väl inte så mycket blev mest chockad. Skickade sedan iväg ett sms till Ninni som likaså jag kände det på sig.

Sedan ringde jag mamma! Haha hon fick gissa sig fram till det för jag kunde bara inte få ur orden ut ur mig. Kände att tårarna vilade runt hörnet och med Nadim sittandes brevid mig så kunde man ju inte mer än tänka "ÖHM FAN HUR SKA DETTA SLUTA?!"

Detta var en lördag. På söndagen gled vi iväg på bio tsm med Bea o Toni vilket var riktigt trevligt! Kommande veckan var det dags för jobb. Började då känna illamåendet (usch och fy blandat med glädje) så kunde knappt jobba. Ringde till ungdomsmottagningen på jobbet lite diskret och fick tid redan på torsdagen.

Onsdagen innan var vi i Farsta och jag minns hur vi gick på torget och Nadim höll om min mage och sa "men om du vill så vill jag gärna att vi behåller det".


Är det inte konstigt hur saker och ting kan utvecklas från dem underbara orden till bråk, skrik, gråt och hot? Aldrig någonsin trodde jag att jag skulle vara själv med Lukas. Men jag antar att saker och ting förändras. 






Kommentarer
Postat av: Maria

Filmen borde komma nästa vecka och då har jag massa tid :)

Ska bara på ett möte den 20 annars är mina kvällar lika fria som dina :D

Postat av: Hallonmamma

Jag vet precis hur du känner dej! Man vill verkligen vara en familj! Mamma, pappa, barn. Men tydligen är män verkligen dumma i huvudet på riktigt. Kayleens pappa har träffat henne två gånger. Jag har mejlat honom och frågat om han verkligen vill ta ansvaret som hennes pappa. Han har inte svarat. Och jag är osäker på vad han skall svara. jag hoppas han kommer att inse att det är ett barn det handlar om. Ett barn han jätte jätte gärna ville ha. Och nu skiter han i henne. Om han säger nej skall jag radera allt med honom. >Förutom kanske ngn bild som Kayleen får se sen när hon är äldre. Är vekrligen super nervös för hans svar. Hur gammal är Lukas förresten?

KRAM

2009-05-13 @ 18:57:15
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback