Ibland undrar jag hur FK tänker?!

Jag planerade att börja jobba direkt med min "riktiga" tjänst 1 mars ett par dagar i veckan ett par timmar. Och då skulle pluttis vara på dagis och leka av sig under den tiden. Men nu när jag tänker efter så kom jag på, men jag får ju pengar från fk samma månad som de gäller? Och lönen betalas ut i efterskott.

Alltså så tycker de att jag ska få 7 dagar utbetalt den 27 mars och dessa SJU dagar ska räcka till hyra, el, tv, bredband etc... Så nu måste jag hitta på någon annan planering för detta kommer inte att funka! Spelar ingen roll om jag skjuter upp det och börjar jobba i höst heller för problemet kvarstår ändå.

Funderar på att jobba nätter på helgerna under mars och lägga undan pengar. Kommer vara fyra jobbiga helger men verkar inte som att jag har något annat val! Hur har ni andra löst det som bor själva och inte har en snubbe som kan täcka upp?

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback