Lite tankar

Förut var jag alltid negativ till att lämna bort Lukas om ändå bara för någon timma. Det skär fortfarande i hjärtat att ens fråga någon om att vara barnvakt då min pluttis fortfarande är så liten. Men jag har insett också att det kan vara bra för båda två att vara ifrån varandra lite. Om bara några månader så börjar han på dagis och då kommer det vara flera timmar fem dagar i veckan.

Men det är fortfarande jobbigt, men samtidigt skönt att kunna springa runt och göra saker som med honom tar X antal timmar men för mig själv knappt en hel timma.

Någon annan som känner samma sak att det är jobbigt? Eller att det ens är accep utav samhället. Ibland funderar jag på om det är för att hans pappa är som han är för tillfället. Vi hoppas självklart på att det blir en bättre relation då Lukas blir äldre så att hans pappa kan ta honom själv och skapa en bättre pappa - son relation.

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: hallonmamma

Jag tycker det är otroligt skönt att vara ensam ibland. Att börja skolan var ett bra beslut. Att vara ifrån min bebis är dock jobbigt det med. Absolut! Man undrar alltid hur det går för henne på dagis. Men det gäller att slå bort de tankarna.



Förstår att de känns jobbigt med Lukas pappa. Jag tycker också det är pest och pina att Kay´s pappa är som han är. Dock vill han skriva på faderskaps papper o sånt nu. Idag fick jag ett mail där det stod " jag skall skriva på det inom de kommande veckorna. Jag måste bara prata med någon först". Vadå prata med någon? Hans nya fru eller socialen? jag blev duktig orolig angående det där mailet. jag hoppas att han inte tänker börja tjafsa om delad vårdnad.För då bryter jag fan ihop.

Postat av: Adams mamma

hehe jo det är ju bara 0.4 procent som det slår till hårt på så det är svårt att säga i efterhand :p Vi fick det ju bekräftat på huddinge efter en del tjat haha..

Tråkigt att han blev sjuk, det skulle varit kul att träffas! Nästa vecka är det barnsalsa (gratis) 1 timme där, det måste du komma och testa på ju! hihi jag tror Adam kommer älska det så jag håller tummarna för att vi ska hålla oss friska så vi kan gå.. <3<3

2009-12-01 @ 09:50:42
URL: http://mammatilladam.blogg.se/
Postat av: eleonor

höhö och min mamma som tycker du är tossig som aldrig lämnar lukas (hon jämför med sig själv som lämnade oss till mormor när vi var typ.. 4 månader?) :) ibland MÅSTE man få vara själv! jag menar, inte skulle du se ner på en pappa och en mamma som hade barnvakt för att få "egentid" tillsammans, eller en pappa som passar sitt barn för att mamma ska få vila, så varför ska du inte få tid för DIG någon gång ibland? :)

2009-12-01 @ 16:33:01
Postat av: Jossan Au Pair i USA

Hallå knäppoo!!

Klart som sjutton att både du och lilleman behöver egen tid framför allt du. Man behöver vara lite med sig själv ibland man behöver sakna varandra det är nyttigt. Du är verkligen ingen dålig mamma om du lämnar bort Lukas ett par timmar för att få spendera tid med dig själv.. Herre gud!!

Du är typ toppen mamma ju det är sällan vad jag vet som du lämnat bort honom, du behöver egen tid gumman!!



Sen så tror jag att alla undderbara människor som lukas och du är omringade utav inte har något emot att passa söt när du vill göra något själv.

2009-12-03 @ 21:23:06
URL: http://vossan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback