Ensamstående mamma

Jag har länge funderat utöver ordet "ensamstående" för det är precis vad samhället inser att jag är. Men desto mer jag hör och tittar på ordet desto mer känner jag att det är helt fel. Jag är långt ifrån ensam! Nu relaterar jag dock inte till Lukas pappa, för han är som han är. Dock måste jag försvara honom LITE och erkänna att han blivit bättre. Bara att han kom idag och sedan skulle springa upp för att leta reda på fler papper som hon bad om, för min och Lukas skull säger en del.

Men han är långt ifrån OK. Däremot så har jag en massa andra omkring mig hela tiden. Jag har mina närmsta vänner som stöttade mig genom hela graviditeten och väntade utanför förlossningsrummet. Sedan så har jag min familj. Och jag är nog inte som svenskar där familjen är de närmsta nej jag har egentligen en jätte stor familj. Det är jag, mamma, (min pappa), min storebror, Lukas gudfar och hans mamma. Det är även en söt Susanne och hennes son Jimmi borta i norrtälje. Även min mormor och morfar är familj.

Men ensamstående mamma kan jag faktiskt inte påstå att jag är. Utan jag är en mamma som för tillfället står utan partner.




Kommentarer
Postat av: Ewa

Såklart vi är med i familjen, du och gudfar gjorde ju barn långt innan Lukas var påtänkt hahahaha.....

2009-10-08 @ 13:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback