Fixat till lilleman!


Lukas 20 juli - 10. Världens bästa!

Sitter ATM och väntar på att riset ska bli klart 10-12 min enligt FRP? Yeah right.. Har i af och suttit å kikat på babybilder på min prins idag. haha vad han är gooo!!
Annars har vi också varit på banken och öppnat två sparkonton! Eller typ. Ett är aa skit samma vare hette de minns jag inte. Men där sparar vi på lång sikt alltså tills dess att han är myndig och bestämmer själv över cashen :)

Började med 100% aktie konto vilket gör att risken är hög men vinsten kan då också bli hög. Han behöver inte skatta på vinsten och vi kan byta fonder som vi vill! Alltså kommer jag då han blir äldre att byta till kanske 70% aktier o 30% ränta.

Öppnade även ett vanligt förmånskonto där jag ska spara till saker åt honom. Eller om vi ska på semester och de kostar lite mer ja ni förstår =P Men nu funderar jag på julklappspengar? är egentligen värdelös på att lägga undan.. men vi kan väl försöka? =D

Men nu ska jag vila lite innan pluttis vaknar efter sin lilla nap =) Tänk om två veckor startar inskolningen, ska han redan börja? Men det kommer gå bra! hoppas jag =)

PS: Lukas har börjat med kullerbyttor? .. ser lagom roligt ut å va han skrattar haha! Pussas gör han också heeeeeeela tiden! Man säger bara "lukas kan jag få en puss" och vips kan han komma utspringandes från köket till vardagsrummet med huvudet upp i vädret och munnen formad som en pussmun. Min tokiga sötpelle!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback