Dagmamma VS Dagis

Jag kommer alltid att kalla det för dagis, så det så!

Hur som helst var vi på ett dagis nu i veckan å fick ett litet info möte etc å jag blev helt förälskad! Föräldrarna som redan hade barn där var super trevliga och positiva å ja allting var helt super. Lite jobbigt att de bara har öppet till halv 5 då jag inte alls vet vad jag vill jobba med. Men det finns nästan alltid lösningar på det har för mig att N slutar fyra om inget så!

DOCK så har vi plats där från Augusti och jag är suuuper sugen på att jobba lite. Ville ju ha in honom nu 15timmar i veckan fram till sommaren sen vara ledig i sommar för att sedan börja heltid i höst. Men som det ser ut nu får det bli heltid ifrån höst istället.

Det mest läskiga jag känner med dagmamma är att det enbart är hon. Tänk om ett barn springer iväg och hon springer efter? De andra fyra barnen som står kvar då? Nej det känns lite läskigt.. sen finns det heller ingen som kollar henne. Nu vill jag absolut inte tro något dumt om henne men ni förstår vad jag menar!

Hur har ni tänk? Kramar






Kommentarer
Postat av: Mamma till Adam & Gravid!

haha jag säger också dagis fast jag fick lära mig "förskola" när jag gick gymnasiet :p



Okej va spännande hihi :) Hoppas det går bra!

Postat av: Ida - Vi och hon ♥

Vi tog det vi fick helt enkelt. VAr väldigt svårt att ens få dagis här i sumpan så vi fick vara glada för det. Hade dock inte sagt nej till en dagmamme-plats.. Om dagmamman hade kännts ok.

Däremot så har ju inte dagmammor lika mycket "krav" på sig att göra saker med barnen eftersom de oftast är själva med dom så kan de ju sitta och surfa hela dagen och dricka kaffe, det är ju aldrig nån som får reda på det.. Men sen finns det ju superduktiga dagmammor (är själv ett dagmammebarn och min dagmamma var SUPER) och man ska absolut inte dömma ut dom.

Men jaa... Dagis är perfekt för Tilde iaf. Hon ÄLSKAR det. oick har hon aldrig haft svårt att umgås med andra barn och vuxna i stor grupp så för henne är det rena himlen. :)

2010-02-20 @ 01:03:41
URL: http://nogg.se/blogg.asp?idHomepage=112025
Postat av: freja

jag gick hos dagmamma under ett år innan min lillasyster var stor nog att börja på dagis och då började vi tillsammans.. minns inte så mycket mer än att jag trivdes! ..



ofta så gör ju dagmammor upp med andra dagmammor och ses. plus att det är ju bara typ 3-5 barn hos en dagmamma :D ..



vi har iaf vega på dagis (säger oxå dagis och inte förskola!) ..och hon trivs. vi med. världens bästa dagis! :D

2010-02-20 @ 19:53:40
URL: http://stocktownstories.blogg.se/
Postat av: Denice- Hampus mamma

Hampus ska gå hos dagmamma, min gamla dagmammas kompis som också är dagmamma :)

Känns superbra då hon är alldeles underbar! :)

Gillar inte dagis, tycker det är för mycket ungar och för lite personal, opersonligt helt enkelt!

2010-02-28 @ 10:51:26
URL: http://deniicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback