Bebibus<3

Nu är det 53 dagar kvar tills min lilla tosse kommer å jag gick in i v.33 i söndags!

Vecka 33, 14 dec - 20 dec 2008

Kroppen: De sista två månaderna besöker du vanligtvis MVC varannan vecka. På MVC mäter man barnets tillväxttakt. Vid den här tidpunkten är normalkurvan för symfys-fundusmåttet runt 31, men det är främst sin egen kurva man ska gå efter.

Mitt symfys mått låg på 29 men det var en ökning med tre cm sen senast! I övrigt har jag "bara" världens ryggsmärtor vilket leder till mindre sömn men vad gör man inte för sin lilla bebbe? =) Till BM behövde jag inte gå förän om tre veckor så ska dit i början av Januari sedan har jag två föräldrarkurser jag ska gå på också i Januari och ett eller två BM besök lär även bokas in.

Barnet: Det finns inte längre så mycket utrymme för barnet att vända sig i livmodern, barnet ställer därför slutgiltigt in sig i förlossningsställning. Vanligast är att barnet vänder sig med huvudet neråt. 3-4% förblir kvar i sätesställning.

Hehe jag som tycker att den rör sig himla mycket! Men kanske för att man känner minsta lilla rörelse? Men snart kommer du min älskling å gud så jag längtar tills jag får hålla dig första gången på BB. Vill inte lämna ifrån mig dig en ända sekund vilket jag även kommer berätta för dem där borta utan du ska vara hos mig hela tiden. Å så vill jag heller inte vara kvar på BB länge så hoppas hela förlossningen går bra så att vi får åka hem tidigt!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh den växer o växer gud så bra. Fan jag tkr den ska komma ut snart, inge kul o vänta! =)

Pusss

2008-12-16 @ 20:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback