Countdown - 60 days left.

Vecka 32, 7 dec - 13 dec
Kroppen
: Man kan lätt bli anfådd när man gör något ansträngande trots att lungkapaciteten har ökat. Att man blir anfådd är helt normalt, barnet får lika mycket syre oavsett hur flåsig man känner sig. I slutet av graviditeten kan trycket på pulsådern bli för stort om man ligger på rygg, vilket kan göra att både du och barnet mår illa. Barnmorskan brukar därför rekommendera att man ligger på sidan när man ska sova. Det brukar även vara den ställning som känns bäst, det kan vara skönt att ha en kudde som stöder upp den tunga magen lite.

Kudden hjälpte ju inte för fem öre men att illamåendet spökar igen har jag börjat märka! Dock mest under sovtiderna =P Men i övrigt sover jag alltid på sidan? Bara jag som har grymt svårt att somna på rygg? Känns bara tillgjort på något sätt!

Barnet: Vid den här tidpunkten väger barnet cirka 1500 gram och är ungefär 40 cm lång. Nu kontrollerar barnet själv sin kroppstemperatur. Lungorna är färdiga och barnet ligger nu och tränar dem genom att andas ner fostervatten i dem, ofta med hicka som följd. På pojkar kommer nu testiklarna ner i pungen från att ha varit i ljumsken. Tånaglarna växer allt mer. Barnets sparkar blir nu mer som kraftiga knuffar och man kan lätt särskilja olika kroppsdelar från varandra. Ibland kan man kanske känna något spetsigt som rör sig hastigt tvärs över hela magen, det kan vara ett knä eller en fot. Genom att barnet hickar kan man också få en uppfattning åt vilket håll barnet är vinklat, hickningarna känns som mest från barnets rygg.

Oj så stor h*n blivit :| Förstår inte hur den kan få plats i lilla mig? Haha mer än en gåta fan! Nu ska det ju typ bara bli 10 cm längre, lite läskigt. Hickningarna har jag märkt av betydligt mer nu i af minst sagt varje natt. Kan vara lite jobbigt att den tar all energi från mig å sen inte ens låter mig sova haha men det är ändå mysigt på något sätt =) Älskar när den sparkar å rör på sig då får man hela tiden en bekräftelse om att den lever där inne. 60 dagar går fort ellerhur? Fast både jag å mamma tror att den kommer komma förtidigt. Vet inte varför men känns verkligen helt fel att jag "bara" skulle vara i v.32. Fick ju reda på under ultraljudet att jag hade gått 2 veckor mindre än vad jag trodde var alltså i v.15 när jag trodde v.17. Men jag tror fortfarande att det är fel och att jag nu är i v.34 haha men dem har nog rätt!

Vad tror ni att det blir då, kille eller tjej? Jag tror kille och har jag trott hela tiden men blir lika lycklig utav att få en tjej! Har fastnat för nya namn så som Noah och Ebba nu vad tycker ni om dem? =)

Kommentarer
Postat av: fian

Iiiiiiiih!!!!! :D



Det är fina namn, alltid tyckt om Ebba :)



Shoppa julklappar tillsammans när du blir piggare`? Vi måste ju kolla det där till M***a ;)

Postat av: eleonor

jag tror ju på en tjej, som du vet ^^ haha. jag vill också känna bebben sparka ju, dummer som inte är vaken när jag är m dig :D

2008-12-09 @ 17:48:15
Postat av: GULDMEDALJ

Jag kan inte heller imorgon men sen är JAG fri höhö. Kan nog i stort sätt vilken dag som helst så you choose :) glöm inte att jag har träning på söndagar, måndagar och torsdagar på kvällen bara :) Skulle du komma på juluppvisn. den 20e? Du måste ju det :D

2008-12-09 @ 18:17:33
URL: http://guldmedalj.devote.se
Postat av: Toby Hagberg

Åh! Magen växer, grattis! =D



Jooo det är som fint här uppe! Har själv bott i både Sthlm och Skåne men jag föredrar Norrbotten:D Så jävla fin natur ^^

2008-12-09 @ 19:56:02
URL: http://tobieee.blogg.se/
Postat av: GULDMEDALJ

Joo, jobbar ju varje helg men slutar runt 1 om jag har tur men på fredag är jag LEDIG!

2008-12-09 @ 21:24:13
URL: http://guldmedalj.devote.se
Postat av: Emelie

Haha mitt första bf datum var den 13 januari, och sen efter UL vart det den 27, Wilma föddes sen 17;) du kanske får 2 veckor tidgare du också;)

2008-12-11 @ 19:05:58
URL: http://ungmamma15.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback