Hälsan i första taget =D

Hejsan!

Kom nyss hem har varit och spelat "spinn uno" med mamma och två av hennes vänner samt Eleonor och Michamela! riktigt trevligt må jag säga =D Jag eleonor och michamela har nu kommit fram till att vi ska äta nyttigt och sluta röka. Det blir en cigg om dagen (del målet då) tills man känner att man är redo, framförallt humöret är redo att sluta helt. Sedan äta fasta mål och mellan de fasta målen är de ingen pizza nu mera utan frukt! Som huvudingridiens i våra måltider ska det vara frukt och grönt. Alltså t ex fullkornspasta sallad med mindre pasta och mer grönt.

Min frukost kommer som vanligt att bestå av mitt älskade fiberrika bröd, juice, mjölk, té det nya som tillkommer nu är havregrynsgröt. Brukade äta de förr men har blivit slarvig på sistonde så :P hihi lite skärpning dära!

Lunchen kommer ju dock att variera lite men eftersom att vi har matkort i skolan så har vi ett hyffsat brett utbud där. Eller njäe.. vi har väl en resturang som är riktigt bra gällande sallader i af och massa goda mackor!

Middagen är ju hemma men eftersom att min mamma inte klagar när jag gör iordning god och nyttig mat kan jag även påverka dära. Kommer dessvärre bli lite jobbigt att jag alltid kommer att få göra maten då mamma är hemma runt 6 -7 och lite sent att påbörja maten då :P Men det ska bli kul =D

Mellanmålen sa jag som sagt att det får bli frukt. Är jag hungrig så får jag ha med mig frukt i väskan och lagra på hemma.

Nu ska man dock inte ta allt för seriöst men man ska försöka så gott man kan!! Målet är att mer rena kroppen från all snabbmat inför träningsperioden som börjar i slutet av mars.

Kramar

Kommentarer
Postat av: Andreas

Haha, en ät plan?
Låter bra.
Skulle behöva en sån för att komma ihåg att äta mat!
Jag äter alldeles förlite.
Orkar inte laga mat, eller så.
Nu orkade jag dock eftersom jag var hemma hos föräldrarna, hihi.
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback