Tankar och åsikter

Satt och läste om den där flickan som är 15år och väntar tvillingar. Som jag förstått det så bor hon hemma hos hennes pojkvän som är 20år och hennes mamma bor i en annan stad. Det jag inte förstår är hur hennes mamma kan låta henne flytta hem till hennes pojkvän. Jag vet inte om jag är en tokig jävla hönsmorsa men aldrig i hela mitt liv att Lukas kommer få flytta hemifrån när han är 15år. Jag kan bara se det ur mitt perspektiv å när jag var 15år så var jag rent ut sagt en trottsig unge! Likaså alla jag känner, umgås med, var bekant med etc. Ja alla i min omgivning har betett sig nästintill likadant. Jag trodde att jag var supermogen å hade båda fötterna på jorden. Men jag hade ju ingen aning alls om någonting!

Det är starkt att behålla ett barn i så tidig ålder och jag avundas hennes styrka, inget ont alls om det! Och kommer Lukas hem när han är 15år och har gjort en brud på smällen så flyttar jag hellre till en större lägenhet om möjlighet finns och ber dem komma att bo hemma hos mig. För han är ändå barnet fortfarande, även fast han skulle behöva ta ett föräldrarskap.






Kommentarer
Postat av: Jennie - mamma till Oliver ♥

Ne det jag har varit ifrån Oliver tidigare men det har alltid varit jobbigt, så vi får se hur det går, men jag hoppas att jag kan koppla bort det och ha kul :)

Hehe a det förstår jag och Lukas är ju inte så gammal heller :p

Postat av: Emma

Åh, vad jobbigt! Men vilken tur att det försvann! Det är ju verkligen smidigt med amning. Billigt och bra!

Är det en såndär amningsnapp du köpte på apoteket?

2009-04-24 @ 11:38:49
URL: http://guppyfisken.bloggagratis.se
Postat av: Jenny

Hej, förstår vad du menar, skulle inte heller vilja att Astrid flytta hemifrån när hon var 15... de är ju inte ens myndiga då...



Hoppas aldrig detta inträffar för oss!



Ha en mysig dag i solen nu! Kram

2009-04-24 @ 15:11:39
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: angie

gud håller med!!! har också tänkt på det.. det är tråkigt att föräldrar låter sina barn som är så unga att skaffa barn? vad kan de om livet? En föälders uppgift är inte bara att ta hand om ett barn utan även vara barnets förebild..

2009-04-24 @ 18:30:18
Postat av: Jenny

Hej, åh stackare hade du också astma när du var yngre, jag hade ju också det så jag är inte förvånad över att astrid får problem med det, det finns även på hennes fars sida av släkten :(



Fördelen med att få det när dom är små är ju att det oftast växer bort, till skillnad från dom som får det som vuxen!



Önskar er en riktigt härlig vårig helg! Kram Jenny

2009-04-25 @ 00:07:43
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa

Det där är en klurig fråga... förstår både hur du tänker och hur hon tänker... vet inte hur jag själv skulle göra faktiskt...

2009-04-25 @ 02:17:40
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback