Njut utav varje dag i livet

God morgon =)

Idag väckte lilleman mig vid sju redan jag som trodde han skulle sova länge då han inte somna förän närmare tio igårkväll. Men så fel man kan ha ;) Bara dra på ett leende å vara pratglad haha han avskyr nämligen när jag försöker få honom att somna om istället för att sätta mig upp å prata med honom! Nåja nu sover han i af äntligen igen så att han inte blir sådär övertrött =)

Slapp ta en promenad imorse skönt nog! Orkade inte gå ut ifall de skulle börja regna såg att det gjort det innan nämligen. Men nu skiner ju solen?! Jaja svensk vår/sommar =)

Vet ni vad jag saknar mest här i livet? Vårt gamla landställe. Det låg ute på en ö "sanda" tar ca 20min från strängnäs station med bil. Det var rakt ut i ingenstans! Närmsta affären låg 20 - 30 min bort med bil å det ända man kunde göra om dagarna var slappa. Så otroligt skönt! Vi gjorde allt möjligt där ute från att spela fotboll till att köra egna armband. Den ända nackdelen var att det inte fanns rinnande vatten dock hade vi nycklar till ett ställe där man kunde låna dusch å sånt men ändå. Det var lite knepigt =) Var å hämta vatten från grannen i stora hinkar haha snacka om att man uppskattade saker och ting när man väl kom hem till stockholm igen!


Nej det var mysigt där ute! Tänk att bara ligga i hammocken en hel dag å läsa? Vakna bokstavligen utav fågelkvitter eller stekande värme? Eller bara utav den där doften utav nykokt kaffe? Så sprang man ut å möttes utav morfar som satt i sin stol tillsammans med morgontidningen. Å vad jag saknar det och så jag saknar morfar!  

Ni förstår midsommarna där var inte alls som de här i stockholm. Där handlade de om gemenskap, nya vänskaper! Dagen började alltid med att mina kusiner kom å väckte mig. Tillsammans knöt vi kransar å hade oss sedan for vi ned till skrindorna. För er som inte vet vad det är så ser det ut som studentflak typ minus alkohol dåra! Hur som så körde dem oss till midsommarstången där det sedan bjöd ut på en massa dans o sång. Vi hade alltid två ringar, en för de mindre barnen å så för restrerande folket! Sedan runt fyra tiden bar det av till huset igen där det blev en massa grillande och efter middagen var man rund som en köttbulle. Men där slutade inte kvällen utan nu bar det av på fest. =) Visserligen åkte vi bara på festen en gång då man alltid satt å åt in på nattkvisten och inte orkade ta sig ned.

Bilder lånade, källa google.se

Men mysigt var det vill jag lova =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback