Bebibus <3

Vecka 40, 1 feb - 7 feb 2009

Kroppen:
 Grattis - nu är du nästan framme. Livmodern, och därmed magen, har säkert sjunkt och de flesta bebisar är vid det här laget fixerade. Livmoderhalsen mognar och utplånas. Kanske känner du av förvärkarna oftare, kanske inte. Det finns kvinnor som aldrig känner av förvärkarna. Rörelserna minskar pga platsbrist, men du ska fortfarande känna av din bebis. Ring till förlossningen om du undrar över något. Känslorna kan vara ett virrvarr just nu och det kan kännas både jobbigt och underbart på samma gång. Istället för att sitta hemma och vänta (för väntan kan bli lång) så passa på att göra saker som ni inte kommer kunna göra på ett tag sedan. Läs en bra bok, kolla på videofilmer, pyssla lite, gå på bio eller ut på restaurang om ni orkar.

Å vad jag hoppas att min bebis tittar ut denna vecka! Kommer att bli tokig utav väntan fall jag går över tiden.. Men som sagt bebis beslut inte mitt =) Jag kan bara vänta olidigt haha =P Men bebis är ju i af fixerad och det är ju bra =) Å göra saker som jag inte kan göra sen? Kan knappt komma på något som jag orkar just nu ändå. Gå på bio vill jag ju verkligen går så himla mycket bra på bio just nu men det kan jag ju glömma! Sitta i dem där stolarna flera timmar nej usch =P

Barnet: Bebisen väntar nu bara på att förlossningen ska sätta igång. Barnets bröstkorg blir nu mer framträdande, det samlar på sig mer fett och extremiteterna blir starka. Barnet väger nu mellan 3,3 och 3,7 kg och är ungefär 49-54 cm långt. Snart är det dags.

Hmm ja hur stort bebisen är skiljer nog något enormt från person till person menar min mamma gick över tre veckor med mig å jag vägde ca 3kg när jag kom ut så. Min BM trodde dock att jag hade en "normal stor" bebis på 3,5kg men eftersom att det endast var uppskattning utav att känna på magen så återstår det att se när bebis kommer ut =) Å så jag längtar!






Kommentarer
Postat av: anna

våra bebisar blir båda februaribarn:) lite skojj att följa detta:) jag hoppas på bebis imorgon jag, som sagt natten åt mig har varit en pain in the as...

Postat av: emma

håller tummarna för att bebis tittar ut snart :)

2009-02-01 @ 15:48:51
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: malin

guuu va spännande det ska bli när bäbisen kommer ut.

Har faktist nästan följt din blogg sen du började.



Kul att se både magen och bäbisen utveckling=)



håller tummarna på att den kommer nu i veckan!

Kraaam

2009-02-01 @ 16:18:41
URL: http://mgullstrand.blogg.se/
Postat av: Camiie - Snart 2-barns mamma

Mysmage. tror att det blir en pojke :)

2009-02-02 @ 08:20:58
URL: http://camiie.se/wp
Postat av: ....

Snart är det dags. Nervös? :)



Har du funderat någon på bedövning?

2009-02-02 @ 12:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback