sjuk - IGEN!

Usch och fy för sveriges läkarvård! Eller egentligen borde jag ju inte klara då det finns länder där man inte ens har någon bra. Men idag var jag faktist med om det värsta! Har som sagt gått och blivit en massa sjuk och jag har ingen aning om vad jag är för sjuk för den där läkaren sa "hur mår du" så sa jag aa jag har ont i halsen och känner mig typ jätte svag i kroppen, huvudet dunkar, men så märker jag att han inte alls lyssnar så jag tystnar å han säger hur länge har du varit sjuk. I tre veckor fram och tillbaka svarar jag då tillsammans med att jag har haft som utslag under läppen i närmare ett halvår och frågar om han kan kolla på det också men nej han hörde mig inte alls utan tar fram och ska kolla om jag har streptokrokker sedan säger han, gå ut och vänta så roppar jag in er om 5 minuter.

Efter 5 minuter om ens det säger han nej du har inte det. Men jag skriver ut pencelin ändå för du är ju sjuk. Så jag frågar om jag kan få läkarintyg till jobbet och då skriver den där saken ut ett läkarintyg som håller tills på tisdag! Så även om jag mår lika piss som idag så måste jag jobba på onsdag.

Alltså jag menar vad hände med typ Hejsan vad har du för symtom, tar du någon medecin, hur länge har du varit sjuk eller alltså bara allmänna frågor det här var ju bara sjukt! Så nej, jag har bestämt mig det blir min vanliga husläkare hela tiden tänker inte gå tillbaka till allmänna sjukhus igen. Hade lixom tid 15.40 och hann till läkaren och "kolla" mig samt till apoteket på mindre än 10 minuter. Usch! Så blir min läkare på måndag och säkerligen då en massa blodprov så jag äntligen får reda på vad jag egentligen har!

Jaja nu till roligare saker, vi skulle gått ut ikväll men jag ska ju ligga hemma men jag hoppas däremot att ni får en super duper dunder kväll tjejer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback