ord som leder till..

Jag undrar ibland ifall man säger en sak, är det då meningen att detta ska leda till en annan? Kanske en händelse eller bara en sak. Jag var med om förut att en kille tog kontakt. Vi pratade ett tag han var lite smått intressant så han fick mitt mobilnummer. Efter att vi då pratat ett tag i telefon så ville han träffas. Jag skulle då möta honom vid svampen för att sedan gå till alberts för en fika. Men jag kände samtidigt som att jag sa ja, varför? Så jag bestämde mig för att skylla på något så att jag skulle få ett förhinder. När jag då gjorde detta bröt han ut. Han blev så arg att han hotade mig. Men jag orkade inte bry mig och åkte ändå in till stan för att möta en vän. Efter en stund i stan ringer denne man upp mig, skriker hotar mig etc. Jag går till en polis som hänvisar mig att ringa och anmäla detta vilket jag gör. Men ingen utredning sågs nödvändig då de inte kunde hitta mannen eller några bevis. Efter någon månad hör mannen av sig med hjälp av sms. Det första är tomt. Det andra var lite mer skrämmande. Och det sista var bara ett bevis på att han var patetisk och helt enkelt omogen. Han hade gått så långt med sina hot att jag längre inte trodde honom. Men, jag undrar. Ska man inte kunna ge ut sitt mobilnummer? Jag menar denne person tog reda på allt om mig. Han behövde endast mitt namn och mobilnummer. Att det finns sånna här personer är riktigt skrämmande. Och vad hade hänt om jag träffat denne man?

Ibland undrar jag om vi säger för mycket. Och vem kan man egentligen säga något till?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback