Bebis<3

Vecka 26 - 26 okt - 1 nov 2008
Kroppen: Det är vanligt att man får häftig kramp i t.ex vaderna när man är gravid, ofta när man sover. Undvik att sträcka på tårna, om man trots allt känner en begynnande kramp kan man motverka det genom att vinkla foten uppåt eller trycka den mot fotändan av sänggaveln.
Hade världens kramp i typ hela benet i helgen vilket ledde till att jag inte kunde andas! Tack gud för att det gick över tillslut kunde inte ens ropa på mamma (A) =P Annars har jag inte haft mer kramp sedan spanien =)

Barnet: Nu är barnets hud lite tjockare och inte lika genomskinlig längre, skelettet hårdnar alltmer. Barnet kan nu öppna och stänga sina ögon. Huden är ganska röd och skrynklig men skyddas av vernix-lagret.
Fick ju höra hjärtljuden på senaste besöket hos BM riktigt mysigt dock hörde inte jag att det var hjärtljud men aa =D haha! Min lilla krabat mår i af bra vilket lugnar mig =)

Tycker dock att han/hon borde skynda sig på och får gärna komma någon vecka för tidigt (A)

God natt

Kommentarer
Postat av: Maria

aa den får fan ta och komma ut en vecka för tidigt, det är planen liksom :O :P :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback