Min bebis, lilla kille? har fått krupp!

Eller okej - FALSK krupp som dem kallade det på sjukan. Vi kom aldrig iväg till BVC idag då pluttis somna bara några minuter innan vi skulle gå och eftersom att han knappt hade sovit på natten hade jag inte hjärta att väcka honom. Men får boka om den tiden :) Jag kom i af iväg på min lunch ;) Lika mys som vanligt :) Lukas hade varit jätte glad hela dagen och vaknade i god tid tills dess att jag kom innanför dörren :)

Nu på kvällen blev det dock värre så mamma skjutsade oss till akuten hör nu läsare EN timma spenderade vi dära. Då är det inklusive åkväg fram och tillbaka på ca 20 min totalt. De ni ;) Undrar om stockholmarna håller sina barn hemma nu under svinis? Hur som helst så fick han diagonosen falsk krupp. Man kan säga att det är som astma fast i halsen. Det är ett virus som går bort efter ett par dagar. Han fick lite betapred på sjukan som öppnar upp mellan slemmet och UTSKRIVEN salva (äntligen) mot sina torrfläckar.

Så imorgon väntar Farsta C så länge pluttis orkar. Skulle även behöva ta mig förbi huddinge och hämta kontrakt som ska skickas till FK.

Nu borde jag som vanligt sova(!!)

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Hallonmamma

Usch då. Stackars Lukas! Men som tur var så var det ju falskt.

Postat av: Jennifer och sonen Lukas

Ja men fyfan vilken tur ni hade! Jag önskar att jag hade haft samma tur som er när jag var in med Lukas! Och vilken jäkla tur att han fick en diagnos så han kan bli frisk! :) Jätte glad för er skull!

Själv väntar jag på remiss för Lukas som skall utredas för astma, allergier och om han blivit "mögelskadad" eftersom vi har mögel som hyresvärden vägrar göra nått åt :(



Kram

2009-12-03 @ 20:43:52
URL: http://ettuddanamn.blogg.se/
Postat av: Jossan Au Pair i USA

Nemen stackars Lukas, krya på dig massa pussar och krmar från mig. Hoppas du mår bättre snart. Vet hur det är skönt att de bara är falsk krupp men fortfarande. Både J och M har haft krupp ett ex antal gånger sen jag kom hit kan inte göra annat än tycka synd om dom som får krupp. Inte det roligaste. Kärlek från mig

2009-12-03 @ 21:17:11
URL: http://vossan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback