Föräldrarskap

Satt å läste runt lite på familjeliv där ensamma föräldrar å unga föräldrar diskuterat. Kom in på någon forum linje som handla om fall unga mödrar fått nedstämda blickar etc. Alltså jag har fått massor men jag är ju världens mest envisa människa så jag sitter å totalglor tills de vänder bort blicken. Oftast går detta jätte fort och de skäms direkt dessa äldre damer ;) haha alltid lika kul!


Hur som så diskutera jag lite sånt här med mamma för några veckor sedan. Så sa mamma "jamen du är nog en precis så där som äldre reflekterar till att inte ska ha barn eftersom att du först lämnar killen tidigt i graviditeten, sen börjar du jobba på mcdonalds som de flesta ser som ett dåligt arbete och till råga på allt detta är du 19 och bor hemma".

Både jag å mamma skratta massor.

Jag tycker att föräldrarskapet handlar om att ge sitt barn trygghet, kärlek och omtanke. Man behöver inte ha allting uttänkt i minsta detalj utan man kan komma på det påvägen. För det är en lång väg att gå. Min mamma lämna min pappa och blev kvar själv med två skrikiga trottsiga ungar. Inte hade vi det helt lätt i början men längst stigen så fann man varandra och lösningar. Mamma hitta på det hon ville göra utmed tiden och det är faktiskt så jag vill ha det. Jag vill inte plugga X antal år för att sedan avsky mitt jobb utan jag tar helldre ett par butiksjobb efter hand kanske pluggar någon liten kurs som leder till arbete men att sätta mig bakom en skolbänk flera år är NO WAY för mig!


Nu ska jag kika på just shoot me - dubbelavsnitt YEEY =D

Just det! Brorsan fick ett presentkort värt 1000kronor i Farsta centrum. Måste inhandlas på fredag då jag å jossan smiter till Farsta för att hämta min bilbarnsstol =D

Kommentarer
Postat av: Linda m 2 pojkar

Kikar in tillbaka =)

Tusen tack det värmer o höra =)

Hoppas allt e fint me dig o magen? =)



Kram Linda


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback