Unga föräldrar!

Jag har aldrig sätt rollen som "mamma eller pappa" som någon ålder. Men dock tycker jag att bestämmer man sig för att bli förälder i tidig ålder så måste man vara beredd att ge upp sitt gamla liv. Det handlar kanske inte om att aldrig gå ut och träffa vänner etc men när man väl går ut så får man inte glömma att man faktiskt är förälder! Detta gäller ju självklart killarna också!

Jag känner att väljer man att bli förälder i en så tidig ålder så ska man i lika fall som när man är 15 och 35 ta sitt ansvar! Man kan inte gå ut och käka middag med några vänner när man vill, man kan inte dra ut på krogen var och varannan helg. För nu har man ett till litet liv att kolla efter, att älska och leva med. Och väljer man det så ska man fan vara tillänglig dygnet runt hela tiden. Blir så himla arg när jag ser unga föräldrar som ska utomlands UTAN sina barn?!!? alltså det är verkligen en sak som får mig att koka utav ilska. Bara för att man KAN lämna barnet till mor/far föräldrarna så betyder det fan inte att man ska! Det är klart att de ställer upp att ta hand om dess barnbarn för det är helt underbart för de också.

Men nej jag tar fan inga motargument på denna punkt.

Ursäkta men jag är arg, dunder-arg!!!

Kommentarer
Postat av: alec

du har helt rätt... stå på dig tjejen..

en fråga, varför singel??

Postat av: Miah

I vissa fall så är det faktiskt mor och far föräldrarna som eribjuder sig att ta barnen så att föräldrarna kan åka bort. Har du tänk på det?!?!

2009-01-20 @ 17:31:22
URL: http://miahsblogg.blogg.se/
Postat av: Jossan

Hej söto, Håller fullt med dig i detta inlägg. Det vet du försej redan eftersom vi diskuterade de i lördags, men jag kan säga det igen. Såg att du avbokade besöket idag, skag jag följa med dig nästa vecka lr när du nu fick en ny tid. Säg till i förväg så ser jag till att inte jobba. Jag tillägnade en liten mening eller va man ska kalla d till dig i min blogg. Ska sova nu, puss o god natt <3

2009-01-20 @ 22:34:06
URL: http://vossan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback