Dagis!

Blir verkligen tokig på det här med förskola och köplacering! I vissa fall ska man söka genom stockholmsstad och i vissa fall har dem enskilda köer + att man måste ansöka på respektive förskola och detta ska helst fixas direkt då bebisen får ett personnummer! Vilket leder till att jag ligger fem månader efter (A) men men.

Tog mig typ en timma att läsa igenom och hitta tre vettiga förskolor (förhoppnigsvis) men ska nog ta en promenad på måndag och kika på en utav dem som ligger borta vid det första radhusområdet här hemma!


Sitter vid mammas dator - inga nya bilder. Men här är min älskling i pyjamas för kanske tre veckor sedan!


Vi har spenderat den största delen utav dagen i sängen! Första gången vi vaknade runt halv tio så var det molnigt och åskade en massa så vi bestämde oss för att busa i sängen. Efter två timmar somna vi om och jag vaknade till utav ett jäkla oväder -det öste ned! Så jag la huvudet på kudden igen och vaknade utav en glad bebis och strålande sol. Detta var inte förän halv 2 men då gick vi upp i af =)

När vi busat ett par timmar så somnade lilleman om igen för att ta en liten nap. Då passade jag på att vika tvätt, diska ett  berg utav disk samt dammsuga överallt. Duktigt va =D

Kvällen spenderades hemma hos Maria med föräldrar och kort! Riktigt trevligt =) Nu kanske man även får besök ;) hihi ska bli mys :) Imorgon ska jag hem till Lukas farmor och pappa. Fick tag på honom imorse - chock? Något! Han ska tydligen flytta till aspudden också. Så dit lär ju inte jag orka ta mig i af så träffar med Lukas kommer ofta läs alltid ske hemma hos mig =)

Men nu ska jag väl ja sova kan jag ju inte än på ett tag i af haha! Men god natt på er andra i af =) ♥





Kommentarer
Postat av: Emilie-Mamma till Liam

haha ja precis, vart kommer allt ifrån.

Så mycket som Liam dreglar kommer han snart bli uttorkad =)

usch nu fick ju jag ångest när jag läste ditt inlägg om dagis. =)

kram

Postat av: A

Det är verkligen en djungel med dagis och vårdnadsbidrag och allt vad det är! Hoppas du får plats på de du har valt! : )

2009-07-05 @ 10:31:45
URL: http://lyckligfruochmamma.blogspot.com
Postat av: Hallonmamma -ensamstående mamma

Det är inte lätt det här med dagis och sånt. Behöver du nu till hösten eller?

2009-07-05 @ 15:02:30
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: Sara

Sv: Min "lille" plutt är 15 månader.. Inte så liten :) Han börjar dagis nästa månad, spännande!

2009-07-05 @ 17:27:35
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Denice-mamma till Hampus

söööööt =)

2009-07-07 @ 12:03:29
URL: http://deniicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback