Det här med adoption

Helt vanlig men underbar dag! Först spenderades den tsm med J&E. Vi snacka på som satan om ALLT sen blidde det lite yatsy + kortspel innan det var dags för de att bege sig hemmåt :) Vid sju snåret kom Fredrik förbi då hade jag en lagom gnällig lilleman men lite prat blidde det även dära! Han är nog den ända som kan hålla lukas utan att han skriker. Förutom dem som Lukas känner förståss!


Då, 5 månader+1 vecka + 5 dagar. Nu, 5 månader+2 veckor + 1dag

Ett ämne som kom upp idag var abort eller adoption. Alltså jag är HELT emot adoption om det nu inte är så att man inte kan ta hand om sitt barn. Vill man inte ta hand om sitt barn så anser jag åtminstonde, att man ska göra abort. Då man gör en abort så tar man bort en som en liten spermie. Och denna lilla spermie har inga känslor alls det är bara en liten filur som SKA bli något. Menar hur många spermier går inte lös under ett samlag? Adopterar man däremot bort ett barn för att man inte vill(????) ha barnet så är man inte ens värd att leva! Blir så arg på dem människorna. Har man varit så klantig att man blir med barn så får man faktiskt ta sitt fulla ansvar! DET ÄR ETT BARN vi pratar om! Tänk då barnet växer upp och vill hitta sina rötter. Så får denne reda på att dess föräldrar inte ville ha han/hon för att det inte passa just då! HELT SJUKT.

Nej ska inte spekulera mer runt det för då lär jag skriva flera sidor hehe! Men jag är självklart FÖR adoption om fallet är att föräldern inte är kapabel att ta hand om sitt barn. Men det ska vara riktiga ursäkter INTE bara "jag har ingen ordnad ekonomi för tillfället" eller "jag bor hemma" eller "mina föräldrar dricker, drogar" etc, för dessa saker går faktiskt att fixa. KÄMPA lite bara det är allt som krävs, men vad gör man inte fan för SITT BARN? herregud!

Vad anser ni, för/emot adoption?

Ska bli intressant att läsa imorn ;), Tjingeling!






Kommentarer
Postat av: Lonnie

För adoption helt klart.. men ja tycker inte att du ska skriva att man bara tar bort en spermie vid en abort eftersom en spermie o ägget utvecklar sig snabbt till en baby, o oftast är den mycket utvecklad med hjärta etc när man gör abort. Vad ger en rätten att bestämma om en baby ska leva eller inte. Om man inte vill ha barn, har inte sex eller skydda dig väl. Om man blir gravid så får man ju ta konsekvenserna. Som i alla fall finns d undantag såklart..



2009-07-22 @ 00:36:05
Postat av: Jossan Au pair i USA

Aah klart du blir omnamnd. 20 ar och grejjer!!:D

Fan det ar ju inte varje dag liksom, onskar jag kunde vara med och fira men vi far fira dubbelt upp nar jag kommer hem. :)

Ska du gora nagot kul?:)

Gud vad lukas vaxer det ar inte klokt!!:D

Videosamtal snart ar ett maste, har inte hort din rost pa ar och dag. Jag vill ju inte att lukas ska glomma tant Jossan heller!:)



Puss och kram pa mina sotnosar!! Alskar er! <3 saknar er med sa klart!

Postat av: Jossan Au pair i USA

Forresten det dar med road 63 det vill jag med gora det kanske bli av i April annars aterkommer jag hit senare i livet!! :D

Men kina ska jag garanterat besoka och kinesiska muren. Sallskapa till Kina? :)



Puss pa er

2009-07-22 @ 03:51:00
URL: http://vossan.blogg.se/
Postat av: Jossan Au pair i USA

Haha det blev manga kommentarer har markte jag men jag e ju lite segbert pa och svara pa kommentarer marker jag skarpning pa mig. Smisk ska jag ha!!

Ja 9 manader ar som att vanta pa en till unge men du behover inte klamma ut nagon jag kommer hem sjalvmant utan smarta och sadant! :D



Haha!!

2009-07-22 @ 03:53:55
URL: http://vossan.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Jag heter också Emmeli och har en pojke som heter Lucas.:)



För övrigt tycker jag att du har helt rätt.Mycket bättre att göra abort än att adoptera bort det!

2009-07-29 @ 21:29:48
URL: http://emmelilundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback