Måndag morgon när jag vaknar "lalalalaaaa"

Ser ut som att vädret börjar rulla tillbaka sagta men säkert. Lite molnigt och regnet KANSKE dyker upp.. men vi håller tummarna på inte ;) På lördag MÅSTE det vara fint väder jag har ju planerat att människor ska mingla ute som inne. Vi får nämligen inte plats allihopa i lokalen (A) Men det löste sig på min och brorsans studenmottagning så =)


Idag har vi inga planer alls! Kändes skönt först men nu börjar jag bli otålig. Blev väckt nio utav en jollrande, skrattande liten pojke =) Efter många om och men och charmiga leenden så gav jag med mig och gick upp! Vid 11 tiden slocknade lilleman igen så jag fixade lite tvätt och frukost!

När han vaknat och ätit lite så ska vi leka =) Sen blir det nog en promenad åtminstonde. Känner att jag behöver komma ut! Ska försöka få med mig
jessipess också. Just det! Glömde berätta, igår åt lilleman gröt som middag. Hela målet alltså =) Han ville inte amma efter =) Lilleman äter den där gröten som är helt osötad, osockrad etc. Smakar typ havregrynsgröt. Fast jag blandar den nu med bröstmjölk, smör och katrinplommonpuré. Det såg konstigt nog gott ut haha men när det är bröstmjölk i så avstår jag från att smaka =P

Vad har ni för er en sån här måndag då? För er som jobbar är det säkert ganska surt =P Vet hur jävliga måndagsmorgnar kan vara haha! Men för oss lediga så känns det skönt. Tycker jag åtminstonde, det blir som en ny start varje måndag! Jag är nog en människa som tar vecka efter vecka istället för en dag i taget.

Nu verkar det som att lilleman börjar vakna igen





Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

smart recept till den lille!:.)) Och vad kul att han åt allt!:.)) Nu händer det grejer!:.))

Postat av: Ruby o Milo

haha vilken liten tjockis:)

hur mkt ammar du på en dag nu då? Luktar bajset äckligt nu? haha

2009-06-08 @ 12:40:09
URL: http://rubykanoby.blogg.se/
Postat av: Emilie-Mamma till Liam

så du ammar nu då ? jag la ner det för 1 vecka sen typ för liam totalvägrade.

Ja jag fattar inte var rumpan tagit vägen, alex påpekade det, innan det märkte jag inte det själv haha



2009-06-08 @ 12:49:47
URL: http://grese.blogg.se/
Postat av: Anonym

älskar din blogg men du borde pröva på o göra videobloggar nångång tycker jag, både på dig och barnet :D hehe. massa kramar.

2009-06-08 @ 13:37:06
Postat av: Hallonmamma -ensamstående mamma

Åh, kul! Ja, alltså Italien verkar vara ett underbart ställe. !! Skall du åka med eller utan Lukas då el?



Jag vaknade 15.30 igår och bussen gick 18.00.Så jag hann inte ringa dej :( Men vi måste ses en annan dag! Vad har du gjort i helgen? kram!

2009-06-08 @ 16:30:04
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: Jennifer & Lukas

Ja det kommer väl sen när han känner sig redo att ta flaska och napp :) Man får hålla hoppet uppe bara ;)



Ååh va kul att läsa att det gick bra när han fick träffa sin pappa och farmor :) Kommer han att ta nått ansvar nu då?

Kramar

2009-06-08 @ 18:10:45
URL: http://ettuddanamn.blogg.se/
Postat av: Carro - Adams mamma

Ja men det är ju inte så konstigt när det var ett tag sen ni sågs men det blir som sagt säkert bättre med tiden :)



haha aha gör han :p Jag bor i Kästa mer exakt..



Du har inte varit på tubens öppna förskola någonting va?

Kramar



2009-06-09 @ 00:03:53
URL: http://mammatilladam.blogg.se/
Postat av: Carro - Adams mamma

haha Huddinge är så stort så det är lätt att missa vissa delar :p



Vi brukar vara där nästan varje måndag, nästa måndag ska vi vara ute (Farstaängen) & leka med barnen.. Tuben ligger precis på vänster sida när man kommer ut från T-banan, det är jätte lätt att hitta :) Kom nästa måndag vettja, skulle vara jätte kul att få se lillkillen också..!

Kramar

2009-06-09 @ 00:46:20
URL: http://mammatilladam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback