Sjukstuga

Var tog vår fina sommarvärme vägen? Nåja lite regn skadar väl inte =) lillemans förkylning vägrar ge med sig! Så fort jag tror den är över kommer nästa symptom. Denna gång världens hosta. Vaknar massvis med gånger varje natt utav denna hosta och igår var det verkligen olidigt på kvällen. Han skrek massor för han inte kunde andas då han hosta så vi bar oss iväg till sjukan - IGEN! Känner mig nästan som hemma där nu. Men läkaren sa att det var en helt vanlig förkylning och att han var tung i lungorna men det ända som hjälper är vila, vila och åter vila.

Så nu vilar lilleman på begäran utav läkaren! Har snart sovit en timma(?!) tillskillnad från hans halvtimmas napper på dagarna.


Idag klockan tio var prästen här också! Jag sa väl mer "ta bort" på dem sakerna man fick välja fall man ville ha med eller inte. Och sen bad jag honom läsa allt som skulle läsas då jag har sån himla scenskräck och Nadim kan jag ju inte svara för så.

Men det kommer nog att bli bra =) Lite nervös då våra familjer inte träffats någongång. Men men nångång måste vara den första också!

Igår ringde Elham också. Hon är så himla gullig! Ville helst att jag skulle komma på fredag men det tror varken jag eller hon är någon alternativ =P Nadims tjej vet tydligen inte om något heller. Blåst och dum eller allmänt korkad har jag väl uttryckt mig med i samma veva som hon! Nadim är nämligen den dåligaste jag vet på att ljuga! Man ser rakt igenom honom. Så antingen känner hon honom inte eller så blundar hon för sanningen.

Hur som helst ska vi ses på lördag åtminstonde =) Ska åka till deras kusiner, nervös? NO SHIT! Ska dit å överaska alla ingen vet ju! Herregud men men kommer nog gå bra det också. Nerverna är på sin topp bara!


Annars händer ingenting i veckan. Eller jo vila för min lilleplutt! Kanske blir en tripp till öppna förskolan imorgon för att träffa lite föräldrar men vi får se hur vi orkar med det =)

Kramar♥






Kommentarer
Postat av: Louise - [ Mamma till Eddie ]

sv: hehe tack :) sånt kan vara jobbigt. eddie har sovit i sin säng allra mest. nej, ammade bara i två månader. han ville inte ha bröstet sen :S

Postat av: Emilie-Mamma till Liam

det är så synd om dom små när de är sjuka !

ja det ska bli skoj med dopet....efter kyrkan då för kyrkan tycker jag är jobbig ioch med det ska vara gudstjänst o så innan, tråkigt och jobbigt och tänkt om Liam skulle bli otålig...

När ska ni ha dop ?



kram

2009-06-02 @ 16:17:57
URL: http://grese.blogg.se/
Postat av: Hallonmamma -ensamstående mamma

Oj har glömt att svara på din fråga. :) Men ja den 6:e är det nationaldagen. Och ordnas det lite ditt och datt i Kungsan. Tänkte ifall du var där, för det kommer jag och vara. Skulle vart kul att träffat dej :D.



Gud i himlen vad Lukas är söt på bilderna! ååh. Jag smälter!



Kram!

2009-06-02 @ 17:14:30
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: Hallonmamma -ensamstående mamma

Jag stannar tills söndag. :) Så alltså bara i lite över ett dygn :)

2009-06-02 @ 17:49:34
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: Emilie-Mamma till Liam

jaha ni fick en lördag, vi fick bara välja mellan söndagar just för att det ska vara gudstjänst =(



Vad kul, hur gör ni efteråt ?

Mycket och planera nu då eller ?

2009-06-02 @ 19:51:57
URL: http://grese.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej vännen, nu får lilleman ta o krya på sig! Min lilla tjej har också haft perioder när hon är så där sjuk, hinner knappt bli frisk förrän de börjar om igen!



Men hörde att barn brukar ha 200 olika virusar första året så det är bara att börja beta av tyvärr..



Hoppas ni har en fin kväll, kram Jenny

2009-06-02 @ 20:55:01
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Elin

Guud vad gullig han e hur gammal är han??

2009-06-02 @ 21:21:48
URL: http://ssot.blogg.se/
Postat av: Ruby och Milo

haha vad är bloggkoll för ngt?

hoppas lukas blir frisk snart:) Vi har varit dåliga på att leka tycker jag:)

Har du kommit på ngn doppresent än?

kram

2009-06-02 @ 21:52:17
URL: http://rubykanoby.blogg.se/
Postat av: Carina - Wilmas mamma

Vår lilla (stora) tjej är 1,5 år. Så det var på tiden att hon fick dagisplats!

Super söt liten kille du har!

kram, Carina

2009-06-02 @ 23:20:56
URL: http://wimsmommy.blogg.se/
Postat av: Anonym

lubben.blogg.se ;)

2009-06-05 @ 21:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback