Jobba och skaffa sig en vardag

Jag känner att Lukas har så mycket mer energi och spring i bena (tack o lov att han inte går!) än vad jag räcker till med. Funderar på att börja jobba typ 25% då han är lite efter året. Typ i mars eller april. Testa går ju i ofs alltid. Men det är så svårt herregud jag saknar ju honom då han sover? Tänk då att vara borta timmar ifrån honom?

När satte ni era barn på dagis började ni med någon dag i veckan osv? Och framförallt hur klarade ni denna saknad? Helst av allt skulle jag aldrig vilja jobba igen utan vara hemma hela tiden med honom. Men det går inte det heller då jag anser att han har rätt till att träffa andra barn, utvecklas men framförallt leka och ha kul.

Min son, 8 mån + 1 dag utanför magen. Idag är du 8 mån + 2 dagar.




Kommentarer
Postat av: Myran

Finns det ens jobb som är på 25%?



Jag pluggar deltid så pojkarna är på dagis 15timmar i veckan. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback