Elgiganten, NEJ TACK!

Minns ni då jag köpte min dator i april? Då tecknade jag även en s.k trygghetsförsäkring på TVÅ år. Nu då jag sedan fick tillbaka min dator som jag lämnade in i slutet på juli har dem tagit bort min försäkring. Dem påstår nämligen att jag förbrukat min försäkring. Blev så himla arg då jag läste detta då jag anser att täcknar jag en TVÅ års försäkring så ska denna gälla i TVÅ år och inte tills dess att min dator går sönder.

Då hade jag lika gärna kunnat tagit datorn på hemförsäkringen för då kostar det 1000kr i självrisk när datorn väl går sönder. Alltså det handlar inte om någon skillnad i kostnad!

Blir så arg, detta är bannemig lurendrejeri!

Så jossan, elgiganten var inte så mycket bättre dem heller! Usch så arg jag blir.

 


Kommentarer
Postat av: eleonor

sådär ska de inte vara! tycker att du ska anmäla till konsumentverket eller något! du har ju betalt för två år, och så länge de inte står något i kontraktet om att de bara är tills datorn går sönder så ska du ju faktiskt ha din försäkring. så kolla igenom kontraktet, och om det inte står något om det - anmäl!

2009-09-05 @ 23:30:59
Postat av: fia

FELgiganten.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback