Gåstol - TEST hos plus på svt!

Jag har länge kikat runt på olika gåstolar till lilleman men har än inte bestämt mig för någon. Tack och lov för detta! Plus gjorde ett test där 11stycken stolar var innblandade. Hör och häpna FEM stycket klarade testen!

Det dem testade var ifall att stolarna åkte med barnen ned för trappan om barnet skulle försöka köra nedför trappan. Detta kan hända jättelätt och gör i ca 400 hushåll om året i sverige. Stolen ska stanna vid första trappsteget för att minska det hemska fallet som barnet kommer att vara med om. Det ska både funka framlänges och baklänges.

Dem testade även ifall att stolen tippade vid överbelastning åt sidorna samt framåt! - varpå jag tyckte att det var speciellt intressant då jag inte har trappa hemma!

Dessa var de som klarade testen!


Baby seat king + Carena baby Walker


Chicco Butterfly Walker + Segr Deluxe Navy

Och så min favorit! Tokkär =) 

Segr Walker Rallye


Ni hittar hela testresultaten
här (PDF-fil)

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Studentfarsan

Intressant inlägg :)



Tur att vi fick en godkänd gå-stol :D

Postat av: Adams mamma

Hehe jag hatar gå stolar :p När jag gick en kurs för mitt jobb fick vi lära oss att de inte var bra för barnens utveckling & att barnen kan bli "ojämna" i benen m.m men det är säkert skönt att kunna sätta ner dem så att de blir tysta och nöjda hihi :) Den sista var iaf lite tuff..



Ses snart! <3

2009-09-06 @ 09:12:38
URL: http://mammatilladam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback