Lån

Finns det något jag är rädd över så är det att ta lån! Inte för själva lånet skuld till någon bank etc utan just för att man är skyldig någon nånting. Tror att det är värsta känslan jag vet. Har t o m räknat ut att jag kommer kunna studera utan att ta studielån. Vi kommer inte att leva i lyx och glamour men vi kommer att klara oss..

Hur som helst trots alla mina principer så tog jag ett lån i veckan. 10450kr helt räntefritt. På ett år ska jag betala av detta men det var också mer än ett lån, det var en investering. Lånet var till MITT kommande körkort.


Jag längtar först tills jag har tagit det och kan säga "HA där ser ni" eller något liknande. Sedan längtar jag tills lånet är betalt och jag faktiskt kan ställa mig som skuldfri igen.

One year togo! 





Kommentarer
Postat av: Emma

Det är verkligen en investering! Kram

Postat av: Mamma till Adam & Gravid

hehe jaa det blir spännande att se vilket datum den väljer att komma ut också :)



Okej, men gud det är ju ett sjukt bra pris! Efter 20 lektioner har du ju garanterat klarat det :) Du kanske till och med kan testa att köra upp en gång tidigare och om det inte funkar använda de sista lektionerna för att öva på det som inte gick perfekt, fast dom säger väl till när du kan allt som behövs :)

2010-02-13 @ 20:13:20
URL: http://mammatilladam.blogg.se/
Postat av: freja

bara man tänker igenom ett lån! samma med avbetalningar! jag och min sambo köpte en tv som vi betalade av på lite mer än ett halvår. måste säga att det känns super när vi inte längre har en skuld! haha..

2010-02-13 @ 20:57:20
URL: http://stocktownstories.blogg.se/
Postat av: Tristananja

Keep up this great resource. I bookmark your site, best greetings

2011-03-02 @ 09:47:20
URL: http://tristananja.blogbow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback